0
Winkelwagen

RMA aanmaken

U wilt iets terugsturen?

Via de Asat.nl webwinkel kunt u, zonder het persoonlijk advies van een verkoper, een product bij u thuis laten bezorgen of afhalen in de winkel. Daarom kunt u bij een aankoop op Asat.nl een product zonder opgave van reden binnen 14 dagen na levering nog retour melden. Nadat het product retour is gemeld, heeft u nog 14 dagen de tijd om het product te retourneren. Een aankoop online noemen we ‘koop op afstand’. 

U kunt een bestelling via de website bekijken, om te beoordelen of het product aan uw verwachtingen voldoet. Als u vervolgens een product bestelt, maar deze voldoet niet aan uw wensen, dan heeft u 14 dagen de tijd om het product weer terug te sturen of in de Asat-winkel af te geven. U mag met het product hetzelfde doen als wanneer u iets in de winkel koopt. U mag het product uitproberen, maar niet echt in gebruik nemen.

 

  • Bekijk het product zoals u dat in de winkel zou kunnen doen
  • Haal het product gerust uit de verpakking en bekijk het
  • Haal het product netjes uit de doos, zodat de verpakking heel blijft


Een product retourneert u compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Extra bijgekochte servicediensten zoals het voorprogrammeren van de software of bezorgdiensten die reeds zijn uitgevoerd bij het afleveren van het product, vallen niet onder het herroepingsrecht.

Een product voldoet niet (volledig) aan de retourvoorwaarden als:

 
  • Het product niet compleet is zoals geleverd in de doos
  • De verpakking of het product onnodig beschadigd is
  • Het product meer gebruikt is dan nodig was om het te kunnen beoordelen (bekijken of proberen).


Indien u meer hebt gedaan dan nodig was om het artikel te kunnen beoordelen zal Asat.nl een waardevermindering van het product bij u in rekening brengen en/of de kosten die nodig zijn om het product weer te kunnen verkopen. Hieronder valt ook het resetten van een tv ontvanger, het demonteren van een HDD die gemonteerd is.

Om een aantal redenen kan het zijn dat u een product of bestelling moet retourneren, bijvoorbeeld omdat:

1. Er is een defect of verkeerd product geleverd.
2. Retourneren binnen het zichttermijn of afkoelingsperiode.
3. Een product is binnen de garantie termijn defect gegaan.

Algemene Voorwaarden:

1. Niet volledig en/of onduidelijk ingevulde formulieren kunnen wij helaas niet in behandeling nemen.
2. Er dient altijd een RMA formulier ingedient te zijn voordat u het product terugstuurt.
3. U dient het serienummer op te geven van het artikel en niet van de doos.
4. Ontvangen producten die niet aangevraagd zijn/of anders blijken dan aangevraagd worden niet in behandeling genomen.
5. Sluit het RMA bevestingsformulier bij in de doos en een aankoopnota/factuur.
6. Goederen dienen onbeschadigd te zijn.
7. Schade, ontstaan door onvoldoende verpakking tijdens transport kan de garantie doen vervallen.
8. Bij wettelijke bedenktijd vermindering van waarden, indien het product in gebruik is genomen, of gebruikerssporen bevat.
9. RMA's zijn na toekenning 14 werkdagen geldig (stuur ze direct op).
11. DOA ruilen is alleen mogelijk en van toepassing als het product 100% in nieuwstaat is.
12. Bij RMA`s buiten de garantie of zonder Factuur word er minimaal € 25.00 onderzoekskosten aan de klant doorberekend.
12a. Na de onderzoekskosten krijgt u een prijsopgaaf. Reparaties onder de € 50.00 worden standaard direct gemaakt zonder overleg.
13. Indien er nog een factuur aanwezig is dient u deze samen met dit RMA formulier mee te sturen.
14. Alle producten die bij de RMA horen mee terug sturen, ***doos, afstandsbediening, Adapter, kabels enz.***
15. Bij het terugsturen van producten zijn de verzendkosten voor uw rekening, tenzij het om een DOA gaat, u krijgt dan van ons een RETOURSTICKER per mail.


Vul dit onderstaande formulier compleet in.



| Meer